2012. augusztus 31., péntek

Cukkinikrém

Cukkinikrém (Jamie Oliver nyomán)

4 kisebb zsenge cukkini
egy kis fej hagyma
két gerezd fokhagyma
fél kápia vagy kaliforniai (piros) paprika
olaj, só
kakukkfű vagy bazsalikom
pár csepp citromlé
A fokhagymát felszeletelem, a paprikát kis kockákra vágom. Az olajat felhevítem, rádobom a fokhagymát és a paprikát, pár percig sütöm (nem pirítom), majd rádobom a felaprított hagymát és a feldarabolt cukkinit (én hosszában négybe, majd nem túl vékony szeletekre szoktam vágni). Sózom, fűszerezem kakukkfűvel vagy bazsalikommal (legjobb a friss), lefedem és kb. 35 perc alatt nagyon puhára párolom. Közben lehet, hogy kell aláönteni kevés vizet, de a párolás végére ne maradjon alatta nedvesség. A citromlével ízesítem, utána villával darabosra töröm, vagy botmixerrel pürésítem (darabok azért maradnak benne). Lehet bele keverni egy-két evőkanál olívaolajat. Pirítóson kínálom.

(Forrás: a zsuzsi főz)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése